Köpvillkor

Följande allmänna villkor gäller för dig som privat- eller företagskund vid försäljning av produkter via Millesons Handelsträdgård AB (556488-5001) vidare kallat Millesons, om annat inte särskilt avtalats skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad Kunden) och Millesons. Vid försäljning till konsument tillämpar Millesons de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning.

FÖRETAGSINFORMATION
Millesons Handelsträdgård AB
Gottskärsvägen 100
43931 Onsala
Telefon: 0300-60080
E-post: info@millesons.se
Organisationsnummer: 556488-5001

När du genomför ett köp hos Millesons godkänner du våra köpvillkor i sin helhet, samt samtycker till vår hantering av cookies och personuppgifter. Se nedan för information om vår integritetspolicy. För att göra ett köp på www.millesons.se måste du ha fyllt 18 år, i enlighet med svensk lag. Alla priser på hemsidan är angivna inklusive moms och i svenska kronor. Priserna inkluderar inte eventuella betalnings- och fraktavgifter. Dessa avgifter anges separat i de fall de förekommer.

Kampanj- och reapriser gäller under en specifik tidsperiod eller så långt lagret räcker, om ej annat anges. Millesons reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel, till exempel prisfel, produktbeskrivningar, färgavvikelser samt felaktiga lagersaldon. Vi förbehåller oss rätten att häva köp i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning. Millesons förbehåller sig rätten att när som helst ändra allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan. Vid beställning träffas avtal om köp först när Millesons bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse per e-post.

LAGERSALDO

Om en vara är i lager, observera att lagerstatus endast är en prognos. Varans tillgänglighet kan ej garanteras. Om du har beställt en vara som har tagit slut i lager förbehåller vi oss rätten att annullera denna vara på din beställning och skicka dig resterande beställda varor. Mellanskillnaden återbetalas via Klarna.

BESTÄLLNING

När du gjort en beställning i vår E-handel får du en orderbekräftelse via e-post. Orderbekräftelsen ska sparas för eventuella kontakter med Millesons kundtjänst. Det är viktigt att en giltig e-postadress och ett giltigt mobilnummer anges vid beställning.

När din order skickas från oss får du en leveransbekräftelse. Om du har frågor gällande din beställning, kontakta oss här.

FRAKTVILLKOR

Vi kör alla ordrar med egen bil till er dörr. Är det ingen hemma förbehåller vi oss rätten att lämna varorna vid dörren. För tunga eller skrymmande leveranser sker dessa till uppfart eller om sådan saknas till tomtgräns. Sker leverans till lägenhet, bostadsrättsförening eller privat fastighet som omgärdas av portkod eller grindar skall kod tillhandahållas. Vi förbehåller oss rätten att ej leverera varorna om vi inte når tomtgräns och retur sker via Klarna.

RETUR och REKLAMATION: E-HANDEL

Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Har du fått en skadad produkt så gör du en reklamation.

RETUR

Vid utnyttjande av öppet köp på e-handeln sker detta i butik. Returen skall ske inom 14 dagar efter det att du har meddelat att du vill utnyttja ångerrätten.

Meddelar oss gör du via kundtjanst@millesons.se. Märk mejlet med ”retur” och ”ert namn”

Du erhåller ersättning för ditt köp senast 14 dagar efter det att returnerad produkt ankommit till Millesons.

Reklamation

För att registrera en reklamationsförfrågan kontaktar du kundtjanst@millesons.se
Märk ärendet ”reklamation”
Bifoga fullständiga kontaktuppgifter
Bifoga nytagna bilder på varan som reklameras

Efter registrerad reklamationsförfrågan kommer du att kontaktas via mail för vidare instruktioner angående ditt ärende. I de fall produkt skall skickas tillbaka till oss – invänta vidare information.

Som kund ansvarar du för produkten tills det att den mottagits av vår returavdelning. Vi hämtar godkända reklamationer med egen bil.

Du erhåller ersättning för ditt köp senast 14 dagar efter det att du har meddelat oss att du vill returnera varan. Vi kan dock hålla inne med betalning tills de att returen är oss till handa eller bevis på att varan är skickad, det som sker först.